Informació d'interès

A on es poden adreçar per fer consultes?

Tenim a la seva disposició les següens adreces de correu electrònic per atendre les seves consultes:

Hospital del Mar:

Hospital de l’Esperança:

Centre Fòrum:

Centre Dr. Emili Mira:

one2one_mar, una nova plataforma de benestar emocional per ajudar durant la crisi del coronavirus

Les situacions excepcionals i potencialment destructives, i la pandèmia de COVID-19 ho és, requereixen respostes creatives.

Ens trobem en un moment en el qual tota la població, sense excepcions, s'enfronta a situacions que poden comportar un important malestar. L'excepcionalitat i gravetat de la situació fa que molta gent pateixi problemes emocionals, pensaments catastròfics, ansietat, insomni, etc.

Davant aquest doble problema, ens proposem un moviment d'ajut online i que hem anomenat "one2one_mar" acrònim sonor de l'anglès one (1) to ("two"=2) one (1), els uns pels altres. "one2one_mar" és un programa online que organitza l'ajut en aspectes psicològics dirigit a professionals, pacients i famílies que ho necessitin.

Qui som one2one_mar?

Un equip de companys professionals de la psicologia, el treball social i la infermeria especialitzada en salut mental que que atendrà, sempre amb recursos online i/o telefònics, situacions de malestar emocional, tristesa, angoixa, etc derivades de la pandèmia COVID-19.

Qui pot contactar amb one2one_mar?

Tothom que cregui que ho necessita: professionals, pacients i famílies que ho necessitin. Tothom. Sense cap restricció.

Com contactar amb one2one_mar?

Molt fàcil, envia un mail a 121mar(ELIMINAR)@psmar.cat explicant breument el teu problema; és important que ens expliquis si estàs treballant a primera línia, confinat al domicili, si ets familiar d'una persona infectada, etc i ens deixis un telèfon de contacte. El teu mail serà avaluat per un especialista i, en menys de 24 hores, estaràs rebent ajut professional online i/o telefònic per a fer front al teu problema.

Esperem, que els uns pels altres, aconseguim sortir reforçats d'aquesta crisis.

Escriu-nos a 121mar(ELIMINAR)@psmar.cat, ens podem ajudar mútuament.

Pacients que han de recollir medicació hospitalària

Si sou un/a pacient que foçosament us heu de desplaçar fins a l'Hospital del Mar per a recollir la vostra medicació de dsipensació hospitalària podeu fer ús del "MODEL DE DECLARACIÓ AUTORESPONSABLE" del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya. Quan hi accediu, veureu que hi ha l'opció de triar "productes farmacèutics". A continuació trobareu l'enllaç on descarregar-vos el model.

Per tal de poder tenir accés el més ràpid i fàcil possible, adjuntem l'enllaç on podreu baixar-vos el certificat per a desplaçament autoritzat de mobilitat, fer-ho des del mòbil i guardar-ho sense necessitat d'imprimir-ho: https://confinapp.gencat.cat/#/

També adjuntem l'enllaç web per poder fer les consultes que considereu en relació a l'ús d'aquesta declaració autoresponsable:

https://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/proteccio_civil/consells_autoproteccio_emergencia/malalties-transmissibles-emergents-amb-potencial-alt-risc-/certificat-autoresponsable-de-desplacament-en-el-marc-de-lestat-dalarma-per-la-crisi-sanitaria-per-la-covid-19/

Informació en línea per a pacients amb ELA i cuidadors

L'actual situació d'emergència sanitària provocada per l'epidèmia del coronavirus SARS-CoV-2 i les limitacions a la mobilitat i l'activitat habitual imposades per al seu control, han portat als professionals que formen part de la Unitat Multidisciplinària d'ELA de l'Hospital del Mar a crear una plataforma que els permetrà atendre i resoldre els dubtes i peticions d'informació dels pacients amb aquesta malaltia, així com dels seus familiars i cuidadors. A aquesta plataforma, creada amb el nom de Contact-ELA, s'hi podran dirigir a través de la xarxa social Twitter, correu electrònic i videoconferència.

Aquesta plataforma no es limita als pacients que tenen com a centre de referència l'Hospital del Mar, ja que està oberta a totes les persones d'arreu l'Estat que pateixen l'ELA. A través de Contact-ELA, tindran accés a professionals de Neurologia, Pneumologia, Medicina Física i Rehabilitació, Fisioteràpia Respiratòria, Nutrició, Psicologia i Neuropsicologia.

Les consultes es podran adreçar a través del perfil de Twitter @ContactELA, el correu electrònic umela(ELIMINAR)@parcdesalutmar.cat i l'adreça de Skype UMELA MAR. A la vegada, la Fundació Miquel Valls ha posat a disposició d'aquestes persones un telèfon de contacte de suport psicològic. Es tracta del 673170472.

Reorganització dispositius Salut Mental

Centres de Salut Mental d'Adults i Centres de Salut Mental infantojuvenils

Com a conseqüència de les mesures organitzatives en relació a l'actuació dels professionals del Procés de Comunitària i Programes Especials de l'INAD davant la situació d'emergència de salut pública per coronavirus SARS-CoV-2, s'ha reorganitzat l'activitat dels Centres de Salut Mental d'Adults i Centres de Salut Mental infantojuvenils.

Per reduir el risc de contagi i la transmissió entre els professionals s'ha limitat l'atenció presencial, s'ha suspès el programa de suport a la Primària i s'està atenent els pacients a través de teletreball.

S'ha concentrat l'atenció de tots els CSMA i CSMIJ (àrea Litoral) en dos centres:

  • CSMA Sant Martí Nord, CSMA Sant Martí Sud i CSMA La Mina
    Centre Fòrum, carrer Llull, 410
    Tel.: 93 326 85 08
    Horari: dilluns a divendres, de 09:00 a 13:00 hores
  • CSMIJ Sant Martí, CSMIJ La Mina i CSMIJ Ciutat Vella
    Davant del Portal Nou, s/n
    Tel.: 93 310 55 96
    Horari: dilluns a divendres, de 09:00 a 13:00 hores.

El CSMA Santa Coloma de Gramenet ha canviat el seu horari: dilluns a dijous, de 09:00 a 13:00 hores. El divendres està tancat.

Urgències psiquiàtriques d'adults de l'Hospital Germans Trias i Pujol

A partir del dia 25 de març, les urgències psiquiàtriques d'adults de l'Hospital Germans Trias i Pujol es traslladen de forma excepcional i provisional al Centre Dr. Emili Mira.

Informació sobre l’accés als centres del PSMAR

A causa de l'evolució de la propagació del coronavirus SARS-CoV-2, als nostres centres i en línia amb les mesures extraordinàries que s'estan prenent per les autoritats sanitàries, la direcció del PSMAR ha pres la decisió de restringir totalment l'accés de familiars i acompanyants als centres sanitaris de la nostra institució a partir del diumenge 15 de març de 2020, exceptuant només els casos que identifiquin els professionals amb criteris assistencials.

En aquest sentit, la informació mèdica i/o assistencial per evolució o alta dels pacients a familiars haurà de fer-se prioritàriament de forma telefònica, evitant la presencialitat sempre que sigui possible i dirigint als familiars o acompanyants al Servei d'Admissions per a la recollida de documentació/alta. Els professionals han de garantir disposar del telèfon de contacte del familiar o acompanyant, així com informar del telèfon per contactar amb el centre, servei o unitat.

Es demana als serveis mèdics que els professionals que atenguin a pacients ingressats s'organitzin de manera que la informació telefònica a familiars i/o acompanyants es faci cada dia en la franja horari de 13 a 15 h, sempre que no hi hagi cap urgència o eventualitat imprevista. Així mateix, s'ha d'informar que és imprescindible tenir un únic familiar o acompanyant com a interlocutor.

Més informació al Canal salut

Compromís social

  • Compromís social

© 2006 - 2020 Parc de Salut Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat