Notícies

13 d'abril de 2022 - Notes de Premsa

L’Hospital del Mar ofereix atenció continuada als pacients en tractament oncològic

L’Hospital del Mar ofereix atenció continuada als pacients en tractament oncològic

El Servei d'Oncologia Mèdica, en col·laboració amb Roche Farma, incorpora un servei d'atenció telefònica per aquests pacients les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any. El Projecte Atria permet als pacients tenir accés a assessorament expert en períodes durant els quals no poden tenir accés al personal de l'Hospital, sense necessitat d'adreçar-se al Servei d'Urgències. El centre avaluarà durant un any el funcionament del servei abans de decidir si l'incorpora definitivament a l'atenció a les persones en tractament oncològic.

Els pacients que segueixen un tractament oncològic a l'Hospital del Mar ja disposen d'un servei d'atenció telefònica continuada, les 24 hores del dia, tots els dies de l'any. Es tracta del Projecte Atria, una iniciativa conjunta entre el centre i Roche Farma per oferir una atenció d'excel·lència en oncologia utilitzant les eines existents en l'àmbit de la telemedicina. D'aquesta manera, poden consultar qualsevol dubte relacionat amb el seu tractament sense necessitat d'adreçar-se al Servei d'Urgències.

Hospital_Dia_Oncologia

Pacient a l’Hospital de Dia d’Oncologia

El projecte té una durada inicial d'un any, període durant el qual els professionals del Servei d'Oncologia Mèdica avaluaran la seva efectivitat. Consisteix en un servei d'atenció telefònica permanent, que compta amb personal altament qualificat i assessorat pels sanitaris de l'Hospital del Mar per poder atendre les peticions d'informació més habituals dels malalts. Fins ara, només podien realitzar aquestes consultes dins l'horari d'atenció habitual, en horari de matí els dies laborables. Amb la nova incorporació, a través d'un telèfon gratuït, es cobreix la resta d'horari, així com els dies festius les 24 hores.

Es calcula que uns 120 pacients es podran beneficiar cada dia d'aquest nou servei. "Poden demanar-hi informació sobre símptomes després de rebre el tractament per a la seva malaltia oncològica o sobre dubtes relacionats amb la medicació que estan rebent", explica la Dra. Sònia Servitja, cap de secció del Servei d'Oncologia Mèdica de l'Hospital del Mar. En qualsevol cas, el Projecte Atria no substitueix la tasca dels professionals sanitaris i, en cas de necessitat o de no poder donar una resposta efectiva via telefònica, es derivarà el pacient a Urgències. Es recomana que els pacients utilitzin el servei d'atenció continuada en qualsevol horari en cas d'aparició de febre, nafres a la boca, nàusees o vòmits, diarrea, estrenyiment o qualsevol altre símptoma indicat pels professionals sanitaris que pugui ser motiu d'alarma durant el tractament.

"Els pacients tenen una gran necessitat d'un servei d'aquest tipus, de poder-se dirigir a algú en qualsevol moment durant el tractament de la seva malaltia i resoldre així els dubtes que poden sorgir en marxar de l'Hospital", apunta Dolores Zafra, infermera referent d'atenció continuada en pacients oncològics. El nou servei es va posar en marxa el passat 13 de setembre.

El Dr. Joan Albanell, cap del Servei d'Oncologia Mèdica, assegura que "valorem molt positivament aquest acord entre la nostra institució, el nostre servei i Roche dins del projecte Atria per a impulsar un programa pilot d'atenció continuada, tot el dia, cada dia, al pacient oncològic per part de professionals experimentats. Va en línia amb el que els pacients clarament necessiten, sense suplir, si no complementar, l'assistència que els pacients reben per part dels professionals de l'hospital". Aquests pacients reben tractaments per a la seva malaltia oncològica que no requereixen ingrés hospitalari a l'Hospital de Dia d'Oncologia. Es tracta de tractaments de durada variable, d'entre una i sis hores, fet que implica llargues estades al centre i proves i analítiques per al control de l'evolució dels pacients.

Des de Roche Farma, Mónica Palomanes, directora d'Integrated Portfolio Strategy, destaca la importància d'impulsar iniciatives com el projecte Atria "en la mesura que permet reforçar la qualitat assistencial, complementar l'activitat presencial i millorar el seguiment del pacient", mentre que Nuria Soler, directora de HealthCare Solutions, indica que Atria, que compta com a partner sanitari i tecnològic amb Teladoc Health, companyia centrada en la prestació de serveis de telemedicina, "és a més un excel·lent exemple de com des de companyies com Roche Farma podem col·laborar amb el sistema sanitari per  a millorar la salut dels pacients".

 

Diagnòstic de precisió, medicina personalitzada i recerca capdavantera en càncer a l'Hospital del Mar

El càncer a l'Hospital del Mar s'aborda des de la utilització de les eines diagnòstiques necessàries per aconseguir un diagnòstic de precisió que faci possible planificar i oferir als pacients, opcions terapèutiques personalitzades i individualitzades segons les circumstàncies de cadascun d'ells. Al mateix temps s'ha fet una aposta per un model assistencial centrat en el pacient a través d'un treball pioner i de referència en unitats funcionals multidisciplinàries específiques per cada tipus de tumor. Les unitats, formades per professionals especialitzats de referència en cada càncer, ofereixen les millors opcions terapèutiques en un model de decisió compartida amb el pacient. Infermeres gestores guien als pacients al llarg del procés diagnòstic i terapèutic. Aquesta assistència de qualitat es combina amb una recerca capdavantera en càncer a l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM) i amb un ampli programa d'assajos clínics. Les línies de recerca s'orienten a avançar en la immunoteràpia i en la biòpsia líquida, en la cerca de biomarcadors i noves dianes terapèutiques, i a desenvolupar noves estratègies de cirurgia i radioteràpia per millorar l'eficàcia i la qualitat de vida dels pacients. Aquesta recerca genera quasi 200 articles a revistes científiques cada any, dos de cada tres en revistes de màxim impacte. Aquesta assistència i recerca d'avantguarda fonamenten una docència d'excel·lència en el Campus Hospital del Mar.

Enllaços relacionats

Compromís social

  • Compromís social
Entitat col·laboradora

© 2006 - 2024 Parc de Salut Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat