Notícies

1 de març de 2010 - Informació general

Una nova marca, per una nova etapa

Una nova marca, per una nova etapa

"Ens mou el coneixement. Ens mouen les persones"

Aquests darrers dies s’han produït esdeveniments rellevants que enforteixen el futur de la nostra organització. El canvi de majories en els òrgans de govern de l’antic IMAS, que ha comportat el traspàs a la Generalitat de Catalunya, ens ha obligat a revisar el nom de la Institució. Per aquest motiu, volem compartir els criteris i arguments que ens han guiat en l’elecció del nom i logotip que formen la marca que ens ha d’acompanyar en aquesta nova etapa.

Amb l’assessorament del Centre de la Marca d’ESADE vam crear un comitè pluridisciplinar, amb representants de tots els centres, per iniciar un procés participatiu en el desenvolupament d’un model de marca capaç de transmetre la dimensió real del grup, respectuós amb les identitats dels diferents dispositius i que la vinculés als valors que impulsen la visió i missió del nostre pla estratègic.

El punt de partida va ser un estudi sobre la imatge que ostenten les marques del grup en el panorama sanitari de la ciutat. Els atributs positius associats que diversos públics interns i externs van assenyalar (dinàmics, moderns, propers, professionals, referents en recerca), així com aquells aspectes que havíem de reforçar en la percepció de les nostres marques (dimensió, especialització), juntament amb els valors de la nostra visió i missió, van constituir la plataforma de sortida per generar idees, hipòtesis de treball i propostes.

Com a resultat de tot aquest procés, es va acordar elevar al nou consell rector per a la seva aprovació el nom de Parc de Salut MAR de Barcelona.

Amb la primera part del nom, Parc de Salut, volem millorar la visió del grup quant a la seva dimensió i transmetre el valor de la Integració que es recull a la nostra missió.

Amb la incorporació de la nomenclatura MAR volem transmetre que l’hospital del Mar és el Centre de referència i en conseqüència ha de tenir presència en tots els àmbits on actua l’organització.

També vàrem considerar que el nom de la ciutat s’integrés en la nova marca com a forma d’ubicar geogràficament la Institució, i valorant al mateix temps que l’empremta Barcelona és un element que pot actuar sinèrgicament en l’estratègia de posicionar-nos com a referents nacional i internacionalment.

Per altra part, i complementant el procés de creació de la marca, ha estat necessari abordar la seva expressió gràfica, per això vàrem organitzar un concurs d’idees de disseny d’un nou logotip que ens identifiqués visualment. De les propostes presentades el consell rector ha seleccionat aquesta que us presentem, i de la que ja estem desenvolupant la seva aplicació en el context de les marques dels centres que conformen el Parc de Salut, en la documentació i en altres suports.

Sota el lema "Ens mou el coneixement. Ens mouen les persones", els valors de dinamisme, millora contínua, proximitat i compromís social, defineixen, en tota la seva dimensió, la missió i la visió del Parc de Salut Mar. 

Compromís social

  • Compromís social
Entitat col·laboradora

© 2006 - 2024 Parc de Salut Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat