17-A: professionalitat, solidaritat i compromís

Vídeo de reconeixement als professionals

"Aquesta situació tan dramàtica i cruel va tenir la virtut d’unir-nos en la nostra vocació i de recordar-nos que cuidar, tractar, salvar vides i vetllar per la salut i el benestar és la nostra missió i el que sabem fer millor."

Olga Pané,

gerent del Parc de Salut MAR

"Hi ha moltes raons per les quals Barcelona sempre estarà en el meu cor, i quan el tingui encongit, l’endolciran els bons records de les persones que heu estat al meu voltant ajudant-me."

Missatge d'agraïment d'una pacient italiana atesa a l'Hospital del Mar.

El 17 d'agost de 2017 Barcelona va viure un dels episodis més impactants de la seva història recent. Pels volts de les 17h, un atropellament múltiple va sacsejar la ciutat, i el CUAP Peracamps i l'Hospital del Mar van ser els centres sanitaris que van assumir majoritàriament l'atenció als ferits.

En temps rècord es van prendre totes les mesures inicials: activar per primera vegada el Pla hospitalari de resposta a incidents amb múltiples víctimes (IMV-MAR), que s’havia gestat des de feia dos anys arran dels atemptats de París, avisar tots els responsables d’àrees implicades (urgències, medicina intensiva, anestèsia i cirurgia-quiròfans) i prendre les primeres decisions.

Una resposta excel·lent dels professionals

Tot el personal de l'Hospital del Mar i del CUAP Peracamps es van implicar en l'atenció a les 39 víctimes que van arribar durant la tarda i nit: més de 100 persones van personar-se a l’Hospital del Mar i 17 més al CUAP Peracamps per donar suport als companys que s’hi trobaven i molts més es van oferir telefònicament o enviant missatges. Totes les àrees i serveis de l'Hospital es van implicar i van contribuir a fer possible una atenció excel·lent: des del personal mèdic i d'infermeria, fins als serveis de suport (radiologia, banc de sang...) i també el personal administratiu i de treball social.

D'altra banda, els nous espais acabats d’inaugurar van passar la seva primera prova de foc amb èxit; van demostrar que la seva amplitud i distribució és idònia per treballar en situacions extremes com aquesta.

El reforç de la imatge pública de l'Hospital

L’equip de comunicació del PSMAR va establir una coordinació amb els serveis de protocol i comunicació de les diferents institucions que van visitar el centre, els professionals i les víctimes de l’atemptat. Tot i que la informació sobre l'estat de les víctimes es va centralitzar des de Protecció Civil, des de Hospital del Mar es van concertar nombroses entrevistes i es va canalitzar la necessitat de conèixer de primera mà com havia anat l’atenció mèdica i com havia estat l’experiència professional davant l’atemptat. Des de Comunicació també es van gestionar les xarxes socials i es va crear un espai a la intranet amb imatges, intervencions en els mitjans de comunicació, agraïments...

  Anar al monogràfic del MAR@laxarxa

  Anar a la Memòria de comunicació de l'atemptat del 17-A

Passeig Marítim, 25-29

08003 Barcelona

Tel. 93 248 32 64

info@parcdesalutmar.cat