Notícies

31 de març de 2017 - Guardons

L'Institut Bonanova de FP Sanitària guardonat amb el Premi Xavier Batlle a les Bones Pràctiques Educatives i a la Innovació atorgat per l'Associació Catalana per l'Excel·lència (QUALIcat)

L'Institut Bonanova de FP Sanitària guardonat amb el Premi Xavier Batlle a les Bones Pràctiques Educatives i a la Innovació atorgat per l'Associació Catalana per l'Excel·lència (QUALIcat)

El premi reconeix els esforços que fan les organitzacions educatives no universitàries i les persones que hi treballen per avançar en l'excel·lència premiant les bones pràctiques educatives. Alhora estimula l'intercanvi i el benchmarking de bones pràctiques entre els centres educatius. El projecte premiat ha estat “Optimització de la gestió i ús de les aules tècniques.”

L'Institut Bonanova té 15 aules tècniques (AATT) amb molta diversitat d'aparells, materials i reactius específics de cada especialitat i que són d'ús compartit pels diferents cicles i grups d'alumnes i professors, això fa que la gestió sigui d'una elevada complexitat. Per aquest motiu, el centre va formar un grup de millora (curs 12-13) que s'ha consolidat en el temps com un grup de treball per tal de definir i implementar un nou model de gestió i organització de les aules tècniques que inclogui l'establiment de procediments de funcionament i l'optimització del seu ús.

L'objectiu de la gestió de les AATT va més enllà d'una qüestió de gestió de recursos. Implica la possibilitat que persones d'àmbits o categories professionals diferents puguin treballar en equip i de forma cohesionada i integradora amb un objectiu comú. A més a més, repercuteix no només en la gestió com a tal dels espais o recursos, sinó que té un efecte directe en el procés d'ensenyament/aprenentatge. El que es vol aconseguir és que les aules siguin uns espais que simulin de la forma més fidedigna els espais professionals reals i que permetin desenvolupar totes les activitats procedimentals planificades segons el projecte curricular de centre. També ha de permetre que els alumnes puguin aprendre els valors associats al fet d'utilitzar un espai amb aquestes característiques (ordre, netedat, cura dels equipaments, etc).

Com a última proposta dins del projecte es va iniciar l'activitat "Inclusió dels alumnes en el manteniment de les aules". Aquesta activitat tenia com a objectiu fer participar l’alumne en la gestió de l'aula per millorar les seves competències en el manteniment d'ordre, neteja i cura de les condicions sanitàries de l'entorn del pacient/client i del material/instrumental sanitari. La valoració ha estat tan positiva que s'ha consolidat en el temps i forma part de la rutina del centre.

Els participants en aquests grups de treball varen ser: Marta Cabré, Mª Luisa Capaz, Sergio Cárdenas, Rosa Dorca, Maria José Jiménez, Maribel Merchán (Coordinadora del grup de treball), Mónica Negredo, Eduardo Núñez, Roser Pagan i Alberto Sorribas.

Enllaços relacionats

Compromís social

  • Compromís social
Entitat col·laboradora

© 2006 - 2024 Parc de Salut Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat