DPO, més participació dels professionals en la gestió i en la presa de decisions
“Pot ser una eina útil per engrescar diferents professionals en el fet d’assolir fites que suposen una millora en l’assistència i en beneficis tant per als pacients com per a la institució.”
Alfons Aguirre, cap de Secció. Servei d’Urgències. Hospital del Mar.
“Treballar per objectius representa sempre un repte, però si són objectius transversals encara pot significar un xic més d’esforç i, a la vegada, recompensa més.”
Pilar Pastor, cap d’Unitat d’Infermeria UH 30, i Núria Penella, cap d’Unitat d’Infermeria UH 70. l’Hospital del Mar.
La finalitat de la DPO és incrementar la participació dels professionals en la gestió i en la presa de decisions del conjunt del PSMAR. Per assolir aquest objectiu cal que les decisions es prenguin de manera objectiva i basada en l'evidència, que l'orientació de les decisions s'alineïn amb les línies estratègiques per tal que la participació dels professionals sigui efectiva, i que les actuacions de tots els professionals sumin i s'orientin a millorar l'atenció del pacient. La DPO permet conèixer i avaluar objectivament els resultats i determinar la participació dels diferents professionals en aquest assoliment per tal de reconèixer i valorar la seva aportació.
El model de DPO, després de dos anys de prova pilot i aprofitant el marc del nou conveni col·lectiu, ha distribuït els objectius en tres nivells: